Mężczyzna pisze na klawiaturze komputera
Marketing

Czym jest performance marketing?

Marketing niejedno ma imię i każda firma, która zjadła zęby na kontakcie z klientami i potencjalnymi klientami doskonale o tym wie. Jedną z dziedzin marketingu, która obecnie przeżywa swój renesans jest performance marketing. Cóż to takiego?

Czym jest performance marketing?

Performance marketing to sposób na zaangażowanie potencjalnych klientów do wykonania konkretnej akcji, działania. Może ono polegać na wypełnieniu ankiety czy też kliknięciu reklamy, dokonaniu zakupu bądź zarejestrowaniu się w sklepie internetowym. Do konkretnej akcji konieczne jest wybranie narzędzi, które umożliwią osiągnięcie celu danej marki. Sam performance marketing tego nie określa – to forma działań, nie zaś know-how, jak to zrobić. Performance marketing jest zatem dość szeroką dziedziną, którą wykorzystuje się w przeróżnych formatach.

Jakie są formy rozliczeń performance marketingu?

Ten typ marketingu kręci się wokół efektywności, osiągnięcia konkretnego celu przy jak najmniejszym nakładzie kosztów. Dlatego wybór rozwiązania należy już do firmy, która decyduje się na reklamę efektywnościową. Istotny jest tu także model rozliczeniowy:

  • CPC – Cost Per Click, a zatem cena reklamy naliczana jest od kliknięcia.
  • CPA – Cost Per Action. Tu opłata pobierana jest za dowolną akcję.
  • CPS – Cost Per Sale, czyli za zakup. To format wykorzystywany przez sklepy internetowe.
  • CPL – Cost Per Lead. Leadem są wszystkie dane, które były określone na etapie przygotowywania kampanii. Wypełnia się je na przeznaczonym do tego landing page’u.

Dlaczego warto skorzystać z performance marketingu?

Performance marketing jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które oczekują mierzalności swoich kampanii. Każda z nich jest w pełni transparentna, dzięki powyższym formom rozliczenia, a także prosta do opisania wskaźnikami liczbowymi. To także typ marketingu umożliwiający natychmiastowe poznanie efektów.

Performance marketing polecany jest sklepom internetowym, markom czy też markom osobistym, którym zależy na konkretnej akcji i reakcji łatwej do zmierzenia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat performance marketingu, koniecznie wejdź na stronę https://adnext.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.