logo google
Marketing

Dlaczego pozycjonowanie strony to proces, o którym nie możemy zapomnieć jeśli chcemy wyprzedzić konkurencję?

W czasach, kiedy Internet nie jest już alternatywną rzeczywistością, ale realnym odbiciem tego, co w rzeczywistości się dzieje, pozycjonowanie stron www to konieczność. Jeśli chcesz rozwinąć firmę, wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć zaufanie klientów, musisz być w Internecie.

Oczywiście samo założenie strony nie wystarczy. Na ten sam pomysł wpadło już mnóstwo właścicieli firm z Twojej branży. Kluczem do sukcesu jest widoczność w wyszukiwarce Google – aby osiągnąć jak najwyższe miejsce w rankingu, trzeba rozpocząć proces pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron www – co to jest?

Pozycjonowanie SEO (ang. search engine optimization) to szereg działań optymalizacyjnych, dzięki którym strona www lub sklep internetowy zyskuje lepszą widoczność w wyszukiwarce. Klienci i odbiorcy kierują się zwykle tym, co widzą w TOP 10 po wpisaniu frazy kluczowej. Jeśli usługa X znajdzie się w pierwszych 10 wyświetlanych stronach, właściciel może być pewny, że jego sprzedaż znacznie wzrośnie – nawet, jeśli jest to tylko wizytówka sklepu stacjonarnego. To właśnie dzięki widoczności i ocenie stron, klienci dokonują decyzji zakupowej i usługowej. Pozycjonowanie sprawia więc, że przedsiębiorstwo zyskuje na popularności i zasięgu, osiąga nowe cele i rozwija się.

Pozycjonowanie a konkurencja – o czym warto pamiętać?

Skoro inwestowanie w pozycjonowanie stron www przekłada się na pozyskanie nowych klientów i współprac, to oczywiste jest, że trzeba to zrobić:

  • przed pozycjonowaniem konkurencji,
  • lepiej od pozycjonowania konkurencji.

Wyprzedzaj konkurencję

W pierwszym przypadku kluczowy jest czas. Jednym z algorytmów Google, decydującym o podniesieniu widoczności, jest okres posiadania strony. Im dłużej, tym lepiej dla witryny. Dokładnie tak jak odbiorcy zyskują zaufanie do usługi – widząc przyjazny i merytoryczny content – tak samo Google obdarza zaufaniem strony, które istnieją już jakiś czas. Jeśli zaczniesz działać szybciej niż konkurencyjny sklep, Twoja przewaga od razu wzrośnie.

Zrób to lepiej od konkurencji

Co zrobić, jeśli najbardziej konkurencyjny serwis dba już o swoje pozycjonowanie? W takiej sytuacji najlepiej zwrócić się do specjalistów, którzy w oparciu o analizę konkurencji, przygotują szczegółową strategię pozycjonowania dla Twoje firmy. Chociaż zaczynasz działać później, pozycjonerzy mogą bazować na sukcesie poprzedników i stworzyć plan, który przebije ich pozycję w rankingu. Jako specjaliści mają dostęp do najważniejszych narzędzi seo, są na bieżąco z aktualizacjami Google i co najważniesze – mają czas, aby to robić.

Pozycjonowanie to inwestycja w przyszłość

Rok 2020 pokazał co dzieje się z biznesami, które zlekceważyły pozycjonowanie i obecność w Internecie. Spadki sprzedaży i konieczność cięcia kosztów, paradoksalnie wymusiły na wielu przedsiębiorstwach zainterestowanie się SEO. Dla wielu firm był to początek współpracy z agencjami marketingu internetowego. Kryzys stał się punktem wyjścia do rozumienia znaczenia tej branży i zainwestowania nawet niewielkich pieniędzy w pierwsze działania, np. w pisanie merytorycznych treści na stronę i zdobywanie linków.

Czy było warto? Skuteczność pozycjonowania można ocenić średnio na przełomie od 3-6 miesięcy współpracy w zależności od charakteru branży i konkurencji. Im bardziej popularna branża, tym trudniej się wybić. Pierwsze miejsca należa do tych, którzy działali wcześniej, dlatego sięgnięcie po narzędzia SEO w kryzysie i oczekiwanie natychmiastowych rezultatów, bywa rozczarowujące.

Inwestując w pozycjonowanie trzeba mieć na uwadze fakt, że kiedy my nie robimy nic – nasza konkurencja buduje swoją pozycję na rynku właśnie poprzez pozycjonowanie SEO. Chociaż nikt nie wie jaka będzie przyszłość, jedno jest pewne: okaże się przyjazna nie tym, którzy potraktowali SEO jak ostatnią deskę ratunkową, ale tym, którzy zobaczyli w SEO pierwsze drzwi do budowania marki. Warto również zwrócić uwagę na to, że w czasie pandemii Twoi klienci jeszcze bardziej zaznaczyli swoją obecność w Internecie. Do Internetu przeniosła się też konkurencja, co w konsekwencji oznacza, że pozycjonowanie stron www ponownie zyskało na znaczeniu i będzie decydujące także w kolejnych latach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.