Męzczyzna przy biurku pisze notatki
Marketing

Marketing TTL – co to takiego?

Zastanawiasz się, jak łączyć indywidualne podejście do odbiorców i szeroki zasięg? Jest to możliwe za sprawą marketingu TTL, który łączy dwie metody marketingowe: ATL i BTL. Na czym polega? Kiedy się sprawdzi? Jakie daje efekty? Sprawdźmy!

Czym jest marketing TTL?

TTL to trzecia strategia marketingowa, która łączy zalety dwóch pierwszych – marketingu ATL i BTL. Skrót pochodzi od słów „through the line” i zakłada, że nie ma jednej właściwej drogi. Strategia zakłada połączenie masowych działań ze zindywidualizowanym podejściem do klienta. Dziś nie wystarczy, że klienci będą wiedzieć o istnieniu marki. Ta musi się czymś wyróżniać i w odpowiedni sposób zachęcać odbiorców, by to właśnie jej produkty czy usługi wybrali. Najlepszym sposobem na to jest pokazanie, że rozumie potrzeby swoich klientów i tworzy ofertę, która na nie odpowiada. Świat marketingu wymaga coraz bardziej kreatywnych i spersonalizowanych rozwiązań, a metoda TTL zapewnia zarówno szeroki zasięg, jak i skupienie na konwersjach.

TTL, czyli ATL + BTL

Chcąc lepiej zrozumieć specyfikę marketingu TTL, warto pochylić się nad dwoma innymi. Czym są marketing ATL i marketing BTL i dlaczego w ogóle powstała trzecia strategia?

  • ATL, czyli „above the line”, to metoda, która opiera się o masową dystrybucję reklam pozbawionych personalizacji. Celem jest, by jak najwięcej odbiorców zobaczyło reklamę, co zwiększy szansę na dotarcie do możliwie największej ilości potencjalnych klientów. W kampaniach ATL bierze się pod uwagę godziny emisji reklam telewizyjnych lub radiowych czy miejsca, gdzie będzie reklama udostępniona, ale nie jest to gwarantem, że dotrzemy do naszej grupy docelowej.
  • BTL, czyli „below the line”, zakłada docieranie z komunikatami reklamowymi do wyselekcjonowanych grup odbiorców. W tej strategii nieodłącznym elementem jest targetowanie, czyli dopasowywanie reklam do potencjalnych klientów, posiadających określone cechy. W celu dotarcia do potencjalnego klienta ze spersonalizowanym przekazem, warto wykorzystać siłę narzędzia jakim jest marketing automation, (dostępne na stronie PushAd), które w znacznym stopniu ułatwi segmentację użytkowników i pozwoli na szybkie i sprawne tworzenie kampanii dostosowanych do potrzeb użytkowników.

Co wspólnego ma TTL z BTL i ATL?

Kampanie efektywnościowe BTL pozwalają na dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Reklamy ATL są z kolei nastawione na zasięg i wyłonienie jak największego grona odbiorców. Połączenie obydwu metod pozwala zbudować rozpoznawalność marki i dotrzeć do pożądanej grupy klientów.

Przykład? Marka pampersów choć ma przede wszystkim docierać do rodziców małych dzieci i ich przekonywać do zakupu produktów, to jednak może być też powszechnie znana w społeczeństwie, co wpłynie na jej prestiż i zwiększy szansę, że w przyszłości, gdy nadarzy się okazja, kupią pieluchy marki X dla swoich dzieci, wnuków czy znajomych, gdy wpadną w odwiedziny do malucha.

Niemniej tutaj trzeba pamiętać, że właściwie tylko duże marki mogą pozwolić sobie na zintegrowaną komunikację w wielu kanałach, bez zawężania grupy odbiorców. Powodów nie trzeba daleko szukać – to kwestia budżetu. Im większy chcemy mieć zasięg, a zarazem im bardziej indywidualny przekaz, tym z większym wydatkiem musimy się liczyć. Niemniej z pomocą w TTL przychodzą narzędzia do automatyzacji marketingu, takie jak wspomniany wcześniej PushAd. Jeśli chcesz wiedzieć o tym rozwiązaniu, odwiedź stronę: https://push-ad.com/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.