kobieta pracująca przed komputerem robiąca notatki
Biznes

Reklama w wyszukiwarce, czyli jak przyciągnąć więcej klientów

Użytkownicy popularnej wyszukiwarki Google codziennie wpisują do niej miliardy haseł i zapytań. Reklama w wyszukiwarkach to doskonały sposób na to, aby klienci zauważyli twoją markę. Dzięki temu rozważą, czy skorzystać z oferty lub też podejmą konkretne działania w tym kierunku. Jak pozyskać klienta dzięki Google Ads?

Skuteczne zwiększenie ruchu w witrynie

Współczesny biznes praktycznie nie istnieje bez wsparcia w wirtualnym świecie. Reklama w wyszukiwarkach jeszcze kilka lat temu mogła być traktowana jako fanaberia miłośników nowinek technologicznych. Obecnie jej miejsce w marketingu internetowym jest nie do podważenia. Taki typ promocji w niczym nie przypomina żmudnego planowania kampanii reklamowych według starych zasad. Wystarczy kilka minut, aby przygotować reklamę tekstową, w której przedstawisz klientom swoją ofertę. Wybierając odbiorców, należy się posłużyć konkretnymi słowami kluczowymi, które internauci mogą wpisywać w wyszukiwarkę. Celem kampanii Google AdWords może być pobudzenie ruchu w witrynie, zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym oraz pozyskanie większej ilości klientów.

Wyróżnić się z tłumu

Skuteczna reklama w wyszukiwarkach pozwala na wyłowienie w gąszczu podobnych ofert tej jedynej. Bardzo możliwe, że sklep internetowy, który się w ten sposób reklamuje, ma podobny asortyment jak wiele innych. Jednak to jego oferta przykuwa uwagę potencjalnego klienta. Dlaczego tak się dzieje? Skrojona na miarę reklama to nie tylko główne informacje, ale także rozszerzenia. W takim wariancie uwzględnia się dodatkowe informacje o firmie jak adres jej siedziby, linki do konkretnych stron w witrynie i opinie o produktach. System reklamowy Ads działa na zasadzie aukcji. Nie zawsze oferta z najwyższą stawką będzie na pierwszym miejscu. Algorytmy biorą pod uwagę jakość reklam i strony docelowej, a także kryteria wyszukiwania jak lokalizacja.

Reklama w wyszukiwarce przy małym budżecie

W ramach jednej branży funkcjonują różne podmioty. Jedne z nich mają potężny budżet na promocję, inne niewielki. Niektóre firmy sporo inwestują w SEO, w tym rozbudowywanie serwisów o nowe treści. Mniejszy gracz byłby skazany na porażkę, gdyby nie Google Ads. Dzięki reklamom w wyszukiwarce jest w stanie konkurować z najlepszymi. Co ważne, sam system AdWords wskazuje słowa kluczowe, które najlepiej konwertują w danej branży. Dzięki temu można przy okazji poprawić treści na swojej stronie internetowej. System pozwala także utworzyć wiele wersji reklamy tekstowej, przez co można sprawdzić, która z nich jest najskuteczniejsza. Promujący się nie musi mieć ogromnego budżetu. Zapłaci za każdy konkretny klik, przekierowujący na jego stronę.

Zalety korzystania z Google Ads

Czy reklama w wyszukiwarce jest opłacalna? Łatwo to sprawdzić. Jej efekty są mierzalne, dlatego budżet można przeznaczyć na te reklamy, które są skuteczne. To także dobry sposób na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Łatwo targetować reklamę do osób z konkretnego miasta lub regionu. Atutem działań w tym systemie jest prezentowanie swojego biznesu w największej wyszukiwarce. Szacuje się, że w polskim wirtualnym świecie aż 94,88 proc. internautów korzysta z Google. Dla małego lub nowego przedsiębiorcy reklama w wyszukiwarce może stać się prawdziwą trampoliną do sprzedaży na cały świat. Co zrobić, gdy reklama nie przynosi oczekiwanych rezultatów? W każdej chwili można ją zmienić, a nawet wyłączyć.

Miejsce na szczytach wyszukiwarek to marzenie niejednego przedsiębiorcy. Ten cel jest osiągalny przy dobrze zaplanowanej strategii i stałym monitorowaniu, jak na treści reagują klienci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.