Ekran reklamowy stoi na korytarzu galerii handlowej
Technologia

Ekrany reklamowe w galeriach handlowych – czym są i jak wybrać?

Co do jest digital signage? Dlaczego profesjonalne wyświetlacze LED są znacznie lepsze niż nasze telewizory? Poznaj odpowiedzi na te pytania!

Czym jest digital signage?

Digital signage to termin określający zintegrowaną formę zarządzania elektronicznymi wyświetlaczami, które mogą być wykorzystywane w rozmaitych celach – począwszy od informowania i przekazywania informacji, na nowoczesnej reklamie kończąc. Pojęcie digital signage używane jest zamiennie z DOOH (z ang. digital out of home), co tłumaczy się jako „cyfrowe wyjście z domu”. Otóż faktycznie jest to w pewnym sensie przeniesienie technologii znanych z naszych domów do przestrzeni publicznej. Oczywiście w niektórych przypadkach są one nieco inaczej zaprojektowane lub przemodelowane z uwagi na fakt, iż digital signage stawia przed nimi zupełnie nowe wyzwania.

Ekrany reklamowe w galeriach handlowych – dlaczego są lepsze od zwykłych telewizorów?

Zasadniczo można uznać, że ekrany reklamowe w galeriach handlowych to w wielu przypadkach po prostu większe telewizory. W rzeczywistości nie jest to do końca prawda. Wyświetlacze LED stosowane w przestrzeniach publicznych zostały przystosowane do użytku profesjonalnego. Urządzenia te są lżejsze, cieńsze i mają znacznie szersze spektrum działania. Ponadto wyświetlacze LED mogą być dostosowane nie tylko do pracy wewnątrz budynków, ale także na powierzchniach otwartych – muszą zatem opierać się działaniu niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Jak dobrać wyświetlacze LED dla digital signage?

Na rynku znajdziesz bardzo szeroki wybór sprzętu digital signage. Jednym z najlepszych producentów elektroniki tego typu jest marka Samsung. Producent z Korei Południowej przez lata pracował na swoją pozycję, a dziś cieszy się zaufaniem milionów użytkowników na całym świecie. Zasadniczo zaleca się wybieranie produktów renomowanym marek, aby w ten sposób uniknąć ewentualnych problemów związanych z eksploatacją urządzeń bądź usuwaniem awarii.

Wobec tego warto zastanowić się, co jest ważne przy kupnie urządzeń digital signage dla biznesu. Pierwszym krokiem powinno być zadanie sobie kilku istotnych pytań odnośnie do użytkowania i przeznaczenia Twojego przyszłego zakupu. Zastanów się nad następującymi kwestiami:

  • czy wyświetlacze LED mają służyć do informowania klientów, czy tworzyć prawdziwy efekt „wow”?
  • czy wyświetlacze LED mają być tłem ekspozycji, czy jej głównym punktem?
  • czy zamierzasz skupić się na wyświetlaniu obrazów, czy może tekstu?

Z pewnością w wielu przypadkach jednoznaczna odpowiedź będzie bardzo trudna.

Drugi etap to określenie, w jakich warunkach ekran ma się znajdować. Zależnie od swojego przeznaczenia wyświetlacze LED mogą być montowane np. we wnętrzach budynków lub na powierzchniach otwartych. Innych właściwości wymagają ekrany reklamowe w galeriach handlowych, a inne infokioski na dworcu. Od tego, gdzie ekran ma się znajdować, zależna będzie np. jego jasność czy rodzaj matrycy. Warto w tym miejscu zauważyć, że ekrany zewnętrzne często wymagają specjalnych obudów, które zwiększają trwałość urządzeń.

Kolejna sprawa, którą należy dokładnie rozważyć, to stosowny rozmiar oraz rozdzielczość wyświetlacza. W tym miejscu dobrze zastanowić się, z jakiej odległości przekaz będzie najlepiej widoczny. Przy wyborze ekranu zwracającego uwagę z alejki w galerii handlowej najlepiej wykorzystać duży, pojedynczy wyświetlacz. Rozdzielczość matrycy nie ma aż takiego znaczenia, ponieważ widz nie będzie patrzył na ekran z bardzo bliskiej odległości. Jeśli szukasz ekranu o niestandardowym rozmiarze, skorzystaj z tzw. ścian wideo – świetnym przykładem jest nowa technologia marki Samsung o nazwie The Wall.

Przed zakupem digital signage trzeba też zastanowić się, jaki będzie czas pracy urządzenia. Monitory reklamowe mogą pracować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, takie produkty dedykowane są przede wszystkim do miejsc, które są otwarte non-stop. Na koniec koniecznie rozważ położenie ekranu. Większość instalacji opiera się o monitory ustawione poziomo, niektóre projekty wymagają jednak powiększenia ekranu w pionie. Takie rozwiązanie wbrew pozorom nie polega na obróceniu ekranu, trzeba bowiem skorzystać z ekranu przystosowanego do pracy w dowolnej orientacji. Jak zatem widać, przy zakupie urządzeń digital signage trzeba mieć wiele aspektów na uwadze – jednak dzięki temu dobierzesz sprzęt idealny do swoich oczekiwań i wymagań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.