Obniżanie kosztów zużycia materiałów eksploatacyjnych w biurze
Biuro

Jak obniżyć koszty zużycia materiałów eksploatacyjnych w biurze?

Ceny papieru nieustannie rosną. W perspektywie kilku lat cena ryzy papieru ksero wzrosła o 300 procent! Nic więc dziwnego, że tak wielu przedsiębiorców szuka sposobów na to, by obniżyć zużycie tych materiałów w swoim biurze. Oczywiście najłatwiej jest wprowadzić cyfrową archiwizację dokumentów. Jednak nie jest ona pozbawiona wad, istnieje bowiem ogromne ryzyko utraty danych w wyniku cyberataku lub po prostu awarii serwera, dlatego nadal wiele dokumentów musi mieć formę papierową. Mimo wszystko warto wdrożyć pewne techniki oszczędzania materiałów papierowych w swoim biurze – poznaj nasze propozycje.

Zacznij od pracowników

Źródłem wszelkich kosztów operacyjnych w biurze są jego pracownicy – potrzebują oni wydruków do wykonywania codziennych obowiązków. Warto jednak zadbać o to, by w firmie pojawiło się urządzenie drukujące, które posiada funkcję drukowania dwustronnego – najlepiej będzie ustawić je jako drukowanie domyślne. Rozważ również krótkie szkolenie pracowników z obsługi drukarki – być może nie wiedzą oni, że istnieje możliwość wydruku kilku stron dokumentu na jednej kartce. Jeśli Twoim pracownikom w zupełności wystarczy druk czarno-biały, warto postawić na wydajne urządzenie monochromatyczne i oszczędzić na kolorowym tonerze. Warto również zadbać o to, by na biurkach pracowników pojawiły się dedykowane materiały do biura. W codziennym natłoku obowiązków, pracownicy ciągłe sporządzają krótkie notatki, zadbaj by na ich biurkach pojawiły się karteczki samoprzylepne lub małe tablice magnetyczne – wszystko po to, by ograniczyć zużycie całych arkuszy papieru A4 na krótkie notatki.

Kserokopiarka z kontrolą dostępu

Obawiasz się, że pracownicy „drukują na potęgę”? Niestety nadal zdarza się, że pracownicy na firmowych urządzeniach drukują lub kserują prywatne dokumenty. Założenie kontroli dostępu pozwoli określić, kto najczęściej korzysta z drukarki i w jakim celu. Zwykle już sama konieczność wpisywania personalizowanego PINu lub loginu i hasła sprawiają, że pracownicy rezygnują z drukowania prywatnych dokumentów.

Kupuj mądrze

Pamiętaj również o tym, że przykład „idzie z góry”. Kadra zarządzająca musi sama pokazywać, że stara się oszczędzać papier – zamiast drukować harmonogram, rozsyłaj go w formie cyfrowej oraz co najważniejsze – kupuj materiały eksploatacyjne po uprzednim rozpoznaniu rynku. Korzystaj z promocji – w sklepie internetowym Biurowi.pl możesz zakupić całą paletę ryz papieru ksero i w ten sposób znacznie oszczędzić na cenie jednostkowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.