Świadomość przedsiębiorców, że lojalny klient ma największą wartość dla filmy, jest dzisiaj zdecydowanie większa, niż kilka lat temu. Lojalność objawia się więzią emocjonalną, zaangażowaniem, częstymi zakupami czy też korzystaniem z usług. Taki klient kupuje, wraca i poleca, a więc nie tylko generuje zyski, ale również pomaga Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jednym z narzędzi marketingowych, który może Ci w tym pomóc, jest program lojalnościowy.
Program lojalnościowy motywacją dla klienta
Decyzja zakupowa klienta jest uwarunkowana wieloma czynnikami, nie u każdego jednak takimi samymi. Niektórzy kierują się ceną, inni jakością lub przyzwyczajeniem. Coraz większą wartość dla współczesnego klienta ma też przywiązanie do marki, które jest z konkretnego powodu – jej prestiżu, wizerunku, sposobu komunikacji i dodatkowych korzyści. Programy lojalnościowe skutecznie motywują klienta zarówno do zakupu, jak i wykonywania innych działań. To, co ma znaczenie w perspektywie przyszłości, to na pewno zaufanie – taki klient wraca. Stała zniżka, nagrody za punkty otrzymywane za zakupy czy też dostęp do produktów limitowanych to benefity pomagające klientowi podejmować ostateczną decyzję zakupową. Skoro może dostać „coś” więcej, dlaczego ma nie skorzystać z takiej okazji.
Program lojalnościowy wspiera skuteczną promocję marki
Programy lojalnościowe sprzyjają nie tylko motywacji klienta, ale też jego zadowoleniu i satysfakcji. To sprawia, że chętniej mówią o firmie, której ufają i która jest im bliska. Dzielą się z innymi swoimi dobrymi doświadczeniami, zachęcając w ten sposób innych do skorzystania z Twojej oferty. Tacy konsumenci dbają o Twój wizerunek. Ludzie szybciej i bardziej ufają innym konsumentom niż reklamom, ponieważ to oni są po tej samej stronie w relacji klient-firma. Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy B2C, indywidualnie dopasowany do specyfiki marki, jaki oferują np. Loyalty Starter, sprzyja więc pozyskiwaniu ambasadorów marki. Mniej lub bardziej świadomie stają się oni Twoją wiarygodną reklamą.
Satysfakcja klienta – wzrost sprzedaży
Satysfakcja to zadowolenie z czegoś, przekonanie o podjęciu dobrej decyzji w konkretnej kwestii. U klienta satysfakcja pojawia się wtedy, kiedy jest zadowolony z usługi lub produktu, ale i z samej firmy – kontaktu z nią i podejścia do klienta. Docenia on sprzedawców, którzy nagradzają swoich wiernych konsumentów. Satysfakcja u klienta przejawia się chęcią częstszego kontaktu z marką, jej pierwszym wyborem, a także szerzeniem dobrej opinii. Mając świadomość, że otrzyma od firmy rabat czy punkty, jest skłonny kupować częściej i więcej. Programy lojalnościowe wspierają w ten sposób satysfakcję klientów, którzy mogą poczuć się ważni dla firmy – wyróżnionymi i wyjątkowymi klientami.
Programy lojalnościowe budują przewagę nad konkurencją
Sezonowe akcje promocyjne mają na celu zachęcenia klienta do zakupu tu i teraz. Istnieje duże ryzyko, że gdy promocja się skończy, zacznie on szukać innej firmy, która zapewni mu lepsze warunki. Programy lojalnościowe to długotrwałe działania marketingowe, a więc nie są uzależnione od konkretnego wydarzenia w ciągu roku. Klienci przez cały czas mają dostęp do dodatkowych benefitów, więc nie odczuwają potrzeby zmiany.
Program lojalnościowy pomaga firmom przede wszystkim w budowaniu trwałych relacji z klientem. Jego celem jest wzbudzenie silnej chęci obcowania z daną marką, co skutkuje wzrostem sprzedaży. Chodzi nie tylko o większe zyski, ale i dobrą opinię wśród konsumentów, ich satysfakcję, zaufanie i zadowolenie. Taki klient będzie po prostu wierny Twojej firmie.