Jedną ze skuteczniejszych metod zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym jest pozycjonowanie. Oczywiście ostateczny efekt można wzmocnić, stosując także inne techniki (sprzedaż wielokanałowa, cross – selling, up – selling i down – selling, chatboot i wiele innych), jednak to pozycjonowanie wydaje się najbardziej wydajną metodą prowadzącą do sukcesu w branży e – commerce. Sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż poprzez pozycjonowanie Twojego e – sklepu? Na czym polega pozycjonowanie?
Z artykułu dowiesz się między innymi:
- Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?
- Na czym polega pozycjonowanie SEO?
- Jaki wpływ na wysokość sprzedaży ma pozycjonowanie?
Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest zabiegiem mającym na celu podniesienie pozycji fraz kluczowych widocznych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Domena objęta tym działaniem – zakładamy, że skutecznym – zyskuje lepszą widoczność, co z założenia prowadzi do uzyskania większego ruchu organicznego.
Pozycjonowanie sklepów internetowych poprzez wdrażanie technik on-site i off-site prowadzi do optymalizacji każdego z elementów witryny, a także pozyskiwania linków, mających określoną wartość użytkową.
Nie mniej ważne jest równoległe prowadzenie działań wspierających user experience (analiza reakcji i odczuć, doświadczanych przez użytkownika zakupionego produktu), dzięki którym e-sklep zacznie notować wyższy współczynnik konwersji (oczekiwane działanie wykonane przez potencjalnego klienta). A efekty?
Internauci, pośród których znajduje się ogromna liczba potencjalnych klientów e-sklepów, korzystają z wyszukiwarki Google, by znaleźć ofertę oraz stronę, na której dokonają zakupu. Zatem w interesie właściciela sklepu internetowego jest, aby dostosowywać jego serwis do wytycznych wyszukiwarki i algorytmów, które tworzą ranking stron. Ważne jest, by jego witryna zajmowała w tym rankingu jak najwyższą pozycję. Proces ten określa się mianem SEO (Search Engine Optimization), co można przetłumaczyć, jako optymalizację witryny pod silnik wyszukiwarki.
Efektywność tych działań podniesie pozycjonowanie sklepu z jednoczesnym wdrożeniem wspomnianych wcześniej działań UX. Strategia SXO (połączenie SEO z User Experience) jest bardzo efektywna w przypadku e-commerce. Polega ona na optymalizacji technicznej wykonanej równolegle z dopasowywaniem funkcjonalności witryny do intencji społeczności. W ten sposób buduje się silne relacje pomiędzy marką a klientem (świadomość marki).
Audyt SEO
Zanim w ogóle dojdzie do pozycjonowania sklepu internetowego, należy ustalić, jakie błędy i niedociągnięcia na stronie wymagają poprawy. Temu celowi służy kompleksowy audyt SEO, w którym bierze się pod uwagę:
- treści na stronach w kontekście ich długości, nasycenia frazami, czy struktury nagłówków;
- analizę techniczną witryny z uwzględnieniem prędkości ładowania i kodu źródłowego;
- jakość linkowania zewnętrznego i wewnętrznego.
Pozycjonowanie sklepu internetowego można znacząco uprościć, określając stopień, w jakim frazy kluczowe (frazy konwertujące) opisują poszczególne podstrony. W tym celu profesjonaliści wykorzystują specjalistyczne narzędzia analityczne (np. Senuto, SEMSTORM, Surfer SEO). Rzecz w tym, by znaleźć dopasowane do zawartości konkretnego adresu URL słowa, cechujące się odpowiednio dużą liczbą wyszukiwań w skali miesiąca.
W ten sposób osiąga się trzy cele:
- wysoka pozycja przekłada się na wzrost widoczności;
- następuje wzmożony ruch organiczny;
- odpowiedni dobór słów zapobiega powstaniu zjawiska kanibalizacji fraz kluczowych.
Czym jest optymalizacja techniczna strony WWW?
Optymalizacją techniczną nazywamy szereg czynności mających w stopniu maksymalnym usprawnić funkcjonowanie witryny. To kolejny etap pozycjonowania sklepu internetowego, w którym doprowadza się witrynę do stanu zgodnego ze wskazówkami dla webmasterów wydanymi przez Google.
Pamiętajmy, że szanse na osiąganie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce sklepu rosną wraz z krótszym czasem ładowania strony oraz odpowiednią optymalizacją.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – content marketing
W procesie pozycjonowania sklepu internetowego niezwykle ważną funkcję pełni content (treść), stale analizowany przez algorytm będący integralną częścią robotów indeksujących. Ich zadaniem jest przeszukiwanie stron pod kątem ich zawartości. Content wstawiany na stronie ma pomóc robotom w zrozumieniu zawartości witryny, co w efekcie przekłada się na ustalenie jej pozycji w rankingu.
Z tego powodu należy zadbać o to, by treści były:
- nasycone w sposób naturalny frazami kluczowymi;
- wartościowe (merytoryczne) dla klientów;
- unikatowe;
- dopasowane do zawartości podstrony;
- wyczerpujące zagadnienie, które opisują (kompleksowe);
- aktualne.
Dodatkowym wzmocnieniem widoczności w Google danej strony jest umieszczenie linków do podstron serwisu, co często się zdarza w artykułach blogowych.
Link building – odnośniki zewnętrzne dla sklepu internetowego
To już ostatnie ogniwo łańcucha zdarzeń, składających się na proces pozycjonowania sklepu internetowego. Link building polega na pozyskaniu odnośników zewnętrznych, traktowanych przez algorytm Google, jako – nazwijmy to – rekomendacja. Innymi słowy, linki do witryny o wysokim autorytecie pojawiające się na pozycjonowanej domenie są odbierane przez wyszukiwarkę, jako potwierdzenie, że odbiorca hiperłącza jest godny uwagi. Oczywiście efekt zadziała pod warunkiem, że hiperłącze będzie wiązało się tematycznie z zawartością strony.
Reklama:
Wypada dodać, że pozycjonowanie może być realizowane samodzielnie. Warto jednak powierzyć to zadanie wykwalifikowanym specjalistom, znającym odpowiednie techniki i co ważniejsze, dysponującym wiedzą, jak je skutecznie wdrożyć. O tym, jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym przeczytasz na stronie https://hellomarketing.pl.
Już dziś zacznij sprzedawać więcej, powierzając swój sklep internetowy profesjonalistom.