Trendy w web designie w 2025 roku
Technologia

Jakie będą trendy w projektowaniu stron internetowych w 2025 roku?

Artykuł sponsorowany.

Projektowanie stron internetowych to branża, która ustawicznie się zmienia. Wpływ na taki stan rzeczy ma nie tylko pojawianie się nowych technologii, używanych do tworzenia samych witryn, lecz również ciągłe modyfikacje algorytmów wyszukiwarek. Nie bez znaczenia są też zmiany zachowań użytkowników. Jakie trendy można będzie więc zaobserwować na tym rynku w roku 2025?

Projektowanie stron internetowych w roku 2025 — dlaczego warto będzie stosować motywy minimalistyczne?

Najważniejszym spośród trendów, widocznych obecnie w projektowaniu stron www, jest minimalizm. Jego cechy (niewielka ilość barw, ograniczone użycie grafiki) pozwalają skupić uwagę użytkownika na najważniejszych elementach strony, a w efekcie — skłonić go do konkretnych, korzystnych z punktu widzenia jej właściciela działań.

Nie powinien więc dziwić fakt, że posiadacze witryn internetowych często decydują się na zmianę ich designu na minimalistyczny. Na szczęście nie jest to specjalnie trudne — w przypadku stron opartych na popularnym CMS WordPress wystarczy po prostu wdrożyć nowy motyw. Jak jednak czytamy w artykule „Aktualizacja WordPressa — czym jest i jak ją wykonać?”, przy modyfikacjach tego typu warto wcześniej stworzyć backup. Dodajmy, że atutem stron utrzymanych w minimalistycznej stylistyce jest też wysoka prędkość ładowania (o znaczeniu, jakie będzie mieć ten czynnik w roku 2025, opowiemy w dalszej części naszego tekstu).

Trendy w tworzeniu witryn internetowych w roku 2025 – jak poprawić bezpieczeństwo?

Sporym wyzwaniem może być w roku 2025 zapewnienie bezpieczeństwa stron internetowych — eksperci obawiają się, że ataki hakerskie, dokonywane przy użyciu nowych metod (zwłaszcza tych opartych na wykorzystaniu sztucznej inteligencji), będą w stanie przełamywać zabezpieczenia starszych systemów zarządzania treścią. Z tego powodu duże znaczenie zyska regularne pobieranie nowych wersji popularnych CMS-ów. Osoby zainteresowane tym tematem powinny zapoznać się z artykułem „Aktualizacja Joomla 3 do Joomla 4 – Krok po kroku”, który szczegółowo go opisuje. Ważną kwestią pozostanie też w roku 2025 stosowanie certyfikatów SSL lub TLS — choć może wydawać się to dziwne, w dalszym ciągu istnieją witryny, które jeszcze ich nie wdrożyły.

Jak zaprojektować dobrą stronę www?

Jakie znaczenie w roku 2025 będzie miała prędkość działania stron www?

Specjaliści przewidują, że w roku 2025 średnia szybkość ładowania stron powinna znacząco się zwiększyć. Wpływ na to będzie mieć zarówno wdrożenie nowych algorytmów wyszukiwarek (mają one promować strony o lepszych parametrach technicznych), jak i rosnąca presja użytkowników na stosowanie rozwiązań pozwalających na natychmiastowy dostęp do treści. Będzie to spore wyzwanie dla projektantów stron www — konieczne stanie się:

  • używanie nowoczesnych formatów plików graficznych (zagadnienia, związane z tym tematem, przybliża blog Webros, prowadzony przez webmastera z wieloletnim doświadczeniem — zachęcamy do zapoznania się z dostępnymi tam informacjami);
  • staranne usuwanie niepotrzebnych elementów kodu;
  • zmniejszenie ilości stosowanych czcionek;
  • dokładne analizowanie ofert firm hostingowych i wybór rozwiązań o najlepszych dostępnych parametrach.

Pomocne może okazać się też — jak już wspomnieliśmy — zastosowanie minimalistycznego designu witryny.

Użycie ciemnych motywów — jeden z głównych trendów roku 2025

Jak zgodnie podkreślają eksperci, w roku 2025 powszechne stanie się używanie ciemnych motywów. Wpłyną na to:

  • kwestie ekologiczne i ekonomiczne (zastosowanie dark mode ogranicza pobór energii);
  • dbałość o wrażenia użytkownika.

Można się więc spodziewać, że już wkrótce większość nowych witryn pozwoli użytkownikom na wybór tego trybu (w niektórych wypadkach będzie on zapewne ustawiony jako domyślny).

Trendy w projektowaniu witryn www w 2025 roku: wideo jako tło strony

Wśród rozwiązań, które mogą zrobić w roku 2025 prawdziwą furorę, wymienia się strony www z tłem w postaci wideo. Wykorzystanie takiej techniki pozwala:

  • budować przekaz i wzmacniać rozpoznawalność marki;
  • prezentować sposoby użycia konkretnych wyrobów lub usług.

Oczywiście należy pamiętać, by zachować umiar: pliki wideo mają zwykle sporą wagę (trzeba więc starannie przemyśleć, jaki ich format zastosować), a percepcja użytkowników jest ograniczona — przekaz, jaki ma do nich dotrzeć, nie powinien być więc dłuższy niż kilka sekund.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.