Promocja w katalogu firm
Biznes

Promocja w katalogu firm

Reklama firmy w Internecie jest obecnie niezbędnym elementem działalności promocyjnej. Jednym z jej elementów jest obecność w katalogach firm online. Jednak, czy wiemy w jaki sposób tworzyć wpisy do katalogów firmowych oraz jak powinny wyglądać wartościowe linki z naszej wizytówki, czy opisu usług bądź produktów w takim katalogu. Równie ważna jest odpowiedź pytanie – czym powinien charakteryzować się dobry katalog firmowy w którym planujemy umieścić nasz wpis?

Wizytówki firmowe – do czego właściwie służą

Wpisy do katalogów firmowych są elementem promocji firmy w Internecie. Wizytówki firm umieszczone w katalogach pomagają przedsiębiorcom budować wizerunek w sieci i zwiększać zasięg swojego działania. Jednak, żeby taka promocja była skuteczna należy wybrać zaufany i popularny katalog. Jak to zrobić i jakim kryteriami wyboru się kierować?

Dla hasła „wpisy do katalogów firmowych” w wyszukiwarce Google pojawia się ponad 600 tys. stron www. Oznacza to, że taka forma reklamy nadal jest z chętnie wykorzystywana przez przedsiębiorców. Jednak wybór dobrego katalogu wymaga szerszej wiedzy i zainteresowania tematem. W sieci możemy znaleźć sporo firm, które oferują wpisy w stosunkowo niskich cenach, jednak za kilka miesięcy zupełnie znikają z rynku, zgarniając same zyski ze sprzedaży publikacji. Jak zatem tego uniknąć?

Kilka praktycznych porad

  • Wpisy do katalogów firmowych należy umieszczać na serwisach stabilnych, z długą historią i wysokim wskaźniku Page Rank.
  • Trzeba unikać podejrzanych katalogów stron z niebezpiecznymi odnośnikami.
  • Kolejna kwestia to sprawdzenie sposobu płatności za dokonanie wpisu oraz ewentualność jego edycji w przyszłości (dostęp do swojego konta użytkownika).

Sam opis firmy w katalogu powinien zawierać krótki opis działalności naszej firmy, oferowane produkty lub usługi, oraz oczywiście link do naszej strony – najlepiej w czystej postaci. Wszystkie wpisy do katalogów firmowych muszą być także oryginalne (posiadać unikalną treść) i być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Należy w tym jednak wykazać umiar i rozsądek, 2-3 frazy na cały tekst w zupełności wystarczą.

Podsumowanie

Promowanie swoich usług i produktów w sieci jest nie jest zadaniem łatwym. Zadanie to możemy zlecić wyspecjalizowanej firmie, bądź realizować je samodzielnie. Jeśli zdecydujemy się na samodzielną promocję, np. poprzez katalogi firm (bezpłatne lub płatne), należy przestrzegać zasad wyboru katalogów i zamieszczania w nich wpisów oraz systematycznie pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie reklamy oraz promocji.

Są to tylko podstawowe informacje na temat katalogów i sposobów promocji firm w sieci, dające jednak konieczną wiedzę o najważniejszych kwestiach związanych z tą tematyką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.