Marketing

Reklama internetowa – klucz do zwiększenia sprzedaży online w branży meblowej

Reklama internetowa to narzędzie, które wykorzystywane w branży e-commerce, coraz częściej objawia się jako skuteczna strategia wpływania na decyzje zakupowe klientów w innych branżach. Przykład? Branża meblowa. Sprawdźmy, jak zwiększyć sprzedaż online sklepu meblowego oferującego produkty w internecie.

Najskuteczniejsze kanały reklamowe dla meblarstwa

Branża meblowa to jeden z tych sektorów handlu, w którym od wielu lat panuje naprawdę duża konkurencja. Mniejsze firmy muszą sprostać wyzwaniom związanym z obecnością kilku gigantów rynkowych, którzy nie ograniczają wydatków na marketing i promocję swoich marek, stosując sprawdzoną strategię wielokanałowości swoich działań marketingowych.

Na bazie doświadczeń śmiało możemy stwierdzić, że w przypadku producenta mebli najlepiej sprawdzi się rozszerzenie działań marketingowych na kilka najważniejszych obszarów, co pozwoli na wzrost widoczności, ale także zwiększy szansę na zachęcenie klientów poszukujących mebli i elementów wyposażenia w innych miejscach.

Jakie kanały reklamowe będą skuteczne dla branży meblowej? Przede wszystkim strona internetowa, która pozycjonuje i zapewnia optymalny przypływ użytkowników poszukujących konkretnego mebla. To jednak nie wszystko. Kampanie reklamowe Google Ads, ale także inwestycja w rozwój social mediów przynosi wymierne efekty, zapewniające równą walkę z gigantami rynku.

W jaki sposób wdrożyć różne rodzaje marketingu internetowego i zwiększyć szansę na wzrost widoczności? Zacznijmy od Google Ads – jednego z najlepszych rozwiązań dla branży meblowej.

Rola kampanii Google Ads w sprzedaży mebli online

Google Ads to w wielu branżach prawdziwa dźwignia handlu elektronicznego, a branża meblowa to bez dwóch zdań podręcznikowy tego przykład. Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient szuka stolika kawowego. Przegląda kilkanaście stron internetowych z takimi stolikami, jednak wciąż coś mu nie pasuje. Po chwili rezygnuje i decyduje, że wróci do tematu za kilka dni.

To moment, w którym objawia się siła reklam Google. Nasza oferta, obejmująca stoliki kawowe pojawi się klientowi nie tylko w wyszukiwarce, ale również podczas przeglądania przeróżnych stron internetowych. Efekt? Znacznie większy potencjał do tego, że ta miniaturka zainteresuje użytkownika, a w efekcie zachęci go do sprawdzenia oferty i być może nawet zakupienia naszego produktu. Google Ads to tajna broń producentów mebli, która świetnie sprawdza się nie tylko w gorących zakupowych momentach, ale także przez pozostały okres w roku. Reklama sklepu internetowego w Google to jednak spore wyzwanie, dlatego przed podjęciem decyzji o stworzeniu kampanii, warto rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją SEO, która ma w tym doświadczenie i podpowie, na co zwrócić uwagę i jak ustalić taką strategię.

Content marketing: jak treści wpływają na decyzje zakupowe klientów?

Czy reklama Google może zapewnić więcej klientów dla producenta mebli? Oczywiście, że tak, ale lekkomyślnie byłoby bazować jedynie na tym jednym kanale komunikacji. W marketingu chodzi właśnie o to, by starać się mnożyć szanse poprzez wielowymiarowe działania w różnych obszarach. Doskonałym przykładem może być inwestycja w odpowiedni content marketing.

Na czym miałby polegać content marketing firmy z branży meblarskiej? Przede wszystkim artykuły poradnikowe, skupiające się na odpowiedniej aranżacji domu z wykorzystaniem konkretnych produktów. Możemy z powodzeniem pokusić się o całą serię poradników opisujących pomysły i inspiracje do zaprojektowania wszystkich pomieszczeń – od kuchni, przez łazienkę, sypialnię, pokój dziecięcy, aż po salon z wykorzystaniem mebli producenta. To doskonały sposób na subtelne budowanie portfela linków i tworzenie pozytywnej atmosfery skupionej na dzieleniu się wiedzą z klientami. Jak w każdym przypadku, content marketing powinien być oryginalny, unikalny i atrakcyjny dla klienta – to uniwersalne zasady bez względu na branżę. Warto jednak inwestować w tę gałąź marketingu, która w długim okresie zbierze spore grono wiernych czytelników, a co za tym idzie, również klientów.

Jak remarketing może zwiększyć sprzedaż w branży meblowej?

Pozycjonowanie stron to istotny aspekt tworzenia skutecznej kampanii marketingowej w internecie, ale co zrobić z opornymi klientami, którzy potrzebują nieco więcej czasu na podjęcie decyzji i wielokrotnie odwiedzając naszą stronę, nie finalizują transakcji? Odpowiedź może być tylko jedna – remarketing.

Czym jest remarketing? To sposób na dotarcie do klientów, którzy mieli już interakcję z naszą marką i po wizycie otrzymują spersonalizowane reklamy w wyszukiwarce Google, innych serwisach, w mediach społecznościowych, a także w skrzynce mailowej klienta. Duża w tym rola wcześniej wspomnianego Google Ads, który zapewnia pełną funkcjonalność remarketingu. W branży meblowej remarketing pełni niezwykle ważną rolę budowania świadomości o marce, zwiększania konwersji i personalizowania formy komunikacji z klientem. Dowody są niezbite – firmy z branży meblowej wykorzystujące remarketing osiągają lepsze wyniki, więc grzechem byłoby nie inspirować się tymi sukcesami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.