Biznes

Zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych – jak wybrać najlepsze dla swojej floty?

Zarządzanie flotą pojazdów ciężarowych wymaga starannej analizy czynników wpływających na ekonomikę transportu. W jaki sposób poprawić efektywność paliwową przez pryzmat montażu powiększonych zbiorników paliwa do samochodów ciężarowych?

Dlaczego większy zbiornik paliwa to inwestycja, która się opłaca?

Optymalizacja kosztów operacyjnych stanowi podstawowy cel każdego przedsiębiorstwa transportowego. Zbiorniki paliwa o zwiększonej pojemności pozwalają na redukcję częstotliwości tankowań, co przekłada się na efektywność ekonomiczną.

Różnice cenowe między stacjami paliw mogą sięgać 0,30-0,40 zł/litr. Przy rocznym przebiegu 120 000 km i średnim zużyciu 33 l/100 km, oszczędność może wynieść około 12 000 zł rocznie na jeden pojazd.

Zalety powiększonych zbiorników paliwa w transporcie ciężarowym

Implementacja powiększonych zbiorników paliwa pozwala na efektywne rozwiązanie wielu wyzwań logistycznych. Standardowy zbiornik paliwa Scania o pojemności 400 litrów pozwala na przejechanie około 1200 km. Montaż powiększonego zbiornika zwiększa zasięg do około 3000 km.

Możliwość tankowania w krajach o niższych cenach paliwa może przynieść oszczędności rzędu 150 000 – 200 000 zł rocznie dla floty 10 pojazdów. Redukcja liczby postojów zmniejsza ryzyko kradzieży paliwa, które mogą sięgać 3-5% całkowitego zużycia paliwa.

Powiększone zbiorniki paliwa a zakres pokonywanych tras

Zwiększona pojemność baku ciężarówki pozwala na lepsze dostosowanie do wymogów różnych rodzajów transportu:

  • W transporcie międzynarodowym montaż powiększonego zbiornika pozwala na redukcję liczby postojów tankowania o 1-2, co przekłada się na oszczędność 1,5-3 godzin czasu kierowcy na trasę.

  • Przy obsłudze kierunków krajowych o dystansie dziennym 500-800 km, powiększony zbiornik umożliwia realizację zadań przez 2-3 dni bez tankowania, zwiększając efektywny czas pracy kierowcy o 3-5%.

  • W transporcie specjalistycznym, zbiorniki paliwa na wymiar pozwalają na dopasowanie pojemności do specyfiki pracy w lokalizacjach bez infrastruktury tankowania.

Jakie czynniki wpływają na dobór odpowiedniego zbiornika paliwa?

Wybór optymalnego zbiornika paliwa wymaga analizy techniczno-ekonomicznej uwzględniającej:

  1. Charakterystykę tras transportowych

  2. Specyfikę konstrukcyjną pojazdu

  3. Rodzaj usług transportowych

Materiały stosowane w produkcji powiększonych zbiorników paliwa

Aluminiowe zbiorniki paliwa charakteryzują się optymalną relacją wytrzymałości do masy. Aluminiowy zbiornik paliwa o pojemności 600 litrów waży około 35-40 kg, podczas gdy analogiczny zbiornik stalowy osiąga masę 90-100 kg.

Aluminiowy zbiornik paliwa ma lepszą odporność na uszkodzenia mechaniczne niż zbiorniki z tworzyw sztucznych, nie ulegając jednocześnie pęknięciom kruchym.

Powiększony zbiornik paliwa – parametry:

  • Grubość ścianki zbiornika 3-5 mm;

  • Zastosowanie stopów aluminium serii 5xxx lub 6xxx;

  • Profesjonalne wykonanie spoin metodą TIG;

  • Odpowiednie przegrody wewnętrzne redukujące dynamiczne obciążenia.

Implementacja powiększonych zbiorników paliwa we flocie transportowej stanowi strategiczną inwestycję o wymiernych korzyściach ekonomicznych. Wybór aluminiowych zbiorników paliwa pozwala na maksymalizację tych korzyści przy zachowaniu wysokich standardów.

Warto postawić na sprawdzonego producenta powiększonych zbiorników paliwa, który specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań dla samochodów ciężarowych i dostawczych. Oferowane zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych powinny być dostosowane do wymagań pojazdów i posiadać homologację na całą Unię Europejską. Inwestycja w aluminiowe zbiorniki na zamówienie stanowi rozwiązanie, które pozwala na optymalizację kosztów w przedsiębiorstwach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.