Mężczyzna w firmie zajmuje sie misja firmy
Biznes

Misja firmy – coś więcej, niż pieniądze

Celem każdego przedsiębiorstwa jest zysk, a każda firma jest założona po to, by przynosić dochód. Niemniej jednak współcześnie coraz większe akcenty kładzie się również na misyjność każdej firmy, bez względu na jej wielkość i obszar działania. To właśnie wyznaczone cele społeczne napędzają jakość przedsiębiorstwa i koncentrują wokół niego pozytywną uwagę.

Wartości każdej firmy

Misja firmy to przede wszystkim wyznawane przez nią wartości. Wartości, którymi komunikuje się z klientami i które podkreślają jej rolę w otoczeniu. Nowoczesna firma powinna dążyć nie tylko do zwiększania swoich dochodów: powinna wykorzystać swoje wpływy i możliwości dla społeczeństwa, by czynić je lepszym.

Kluczowa jest w tym wszystkim odpowiedzialność. Odpowiedzialna firma, która rozumie swój wpływ na otoczenie, powinna świadczyć swoje usługi z poszanowaniem dobra ogólnego. Znajdować drogę do poszerzania zysku w sposób transparentny i uczciwy. Oferować produkt i usługi, który faktycznie będzie korzystny dla klienta. Który realnie zmieni jego życie na lepsze.

Przede wszystkim – zacząć od siebie

Firma odpowiedzialna społecznie nie może jedynie komunikować odpowiednich postaw i misyjności. Musi respektować swoje zasady także wewnątrz swojej organizacji – przede wszystkim wobec pracowników, których zatrudnia. Odpowiedzialność wymaga tworzenia uczciwych, bezpiecznych i komfortowych warunków pracy dla osób, które współtworzą przedsiębiorstwo. Inaczej misja firmy nigdy nie będzie wiarygodna.

To właśnie ludzie tworzą firmę, a jej ranga kreowana jest począwszy od najbardziej szeregowych stanowisk. Jakość kadr, ich zaangażowanie i morale są istotną częścią sukcesu każdego przedsiębiorstwa. I owszem, wprawdzie można powiedzieć, że nie ma ludzi niezastąpionych. Niekiedy jednak ich zastąpienie jest szalenie trudne i wymagające czasu.

Nie tylko pieniądze gwarantują morale

Wynagrodzenie jest jednym z podstawowych aspektów, który mobilizuje i utrzymuje kadrę. Nawet jednak dobre zarobki nie powstrzymają pracowników przed odejściem lub brakiem zaangażowania, jeśli nie będą dobrze traktowani. Cytując Richarda Bransona: zatroszcz się o swoich pracowników, a oni zadbają o Twoich klientów.

Parafrazując: swoje wartości wdrażaj jako pracodawca, a pracownicy rozpowszechnią misję firmy na zewnątrz. Odpowiedzialna firma będzie przeciwdziałała mobbingowi, przejawom nietolerancji czy agresji. Będzie też dbała o podstawowe potrzeby swojego zespołu i wdroży zasady work-life balance. I choć oczywistym jest, że nigdy nie uda się osiągnąć modelu idealnego, należy zawsze do tego ideału dążyć.

Firma odpowiedzialna społecznie na każdym kroku

Każda firma powinna wypracować swoją misję, która zaakcentuje jej miejsce w otoczeniu. Odpowiedzialna społecznie firma zadba też o swoich pracowników, którzy wypromują wartości przedsiębiorstwa na zewnątrz. Tylko pełna synergia stworzy przedsiębiorstwo, które realnie będzie mogło zmienić otaczający ją świat na lepsze!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.