Marketing

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna to podstawowy sposób komunikacji z potencjalnymi odbiorcami przebywającymi w outdoorze. Służy firmom do wzmacniania rozpoznawalności marki lub reklamowania nowego produktu bądź wydarzenia. Jest bardzo popularna i stosowana jako kluczowy element strategii marketingowej. Sprawdź, czym dokładnie jest reklama zewnętrzna!

Reklama zewnętrzna – co to jest?

Reklama outdoorowa to informacja o firmie zlokalizowana w przestrzeni publicznej znajdującej się na zewnątrz budynków: przy ulicach, w centrum miasta i na jego obrzeżach, a także bezpośrednio na fasadzie budynków. Jest to popularna forma przekazu marketingowego. Popularne rodzaje reklam zewnętrznych cechują się dobrą widocznością i trwałością. Mogą pozostawać na zewnątrz przez wiele sezonów i nie ulegają zniszczeniu pod wpływem czynników atmosferycznych.

Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej

Do podstawowych zalet reklamy zewnętrznej należy jej ogromny zasięg i niski koszt. Odpowiedni projekt, ciekawa szata graficzna, wysoka jakość wykonania i strategiczna lokalizacja pozwalają dotrzeć do dużego grona potencjalnych klientów. Ponadto tego typu reklamy odznaczają się wyjątkową wytrzymałością. Stanowią więc doskonałe uzupełnienie kampanii prowadzonej za pomocą nowoczesnych środków przekazu.

Reklama zewnętrzna – przykłady i cechy charakterystyczne

Dobra reklama musi być widoczna, trwała i estetyczna. Jeśli chodzi o widoczność, najczęściej stosuje się dwie formy reklamy zewnętrznej: reklamy widoczne przez całą dobę (podświetlane) i reklamy widoczne tylko w dzień (niepodświetlane). 

Reklama zewnętrzna podświetlana

Przykładem pierwszej kategorii nośników jest reklama LED zewnętrzna, która jest odporna na działanie czynników atmosferycznych. Zastosowane do jej produkcji tworzywa sztuczne nie ulegają zniszczeniu pod wpływem opadów, różnic temperatur i promieniowania słonecznego. 

Takie reklamy przez długi czas zachowują swój pierwotny wygląd. Zapewniają dobrą widoczność w różnych warunkach. Często spotykane są w okolicy przystanków autobusowych i deptaków, gdzie zapewniają dostęp do dużego grona potencjalnych odbiorców. Podświetlenie za pomocą dodatkowego źródła światła pomaga skupić uwagę i podkreśla najważniejsze elementy reklamy. 

Reklama świetlna zewnętrzna to m.in. szyldy zlokalizowane bezpośrednio na nieruchomości, w której znajduje się punkt sprzedaży. Ułatwiają odnalezienie konkretnego miejsca i jednoznacznie oznaczają wejście. Stosuje się je do akcentowania lokalizacji lokali handlowych i usługowych czynnych całodobowo lub o długim czasie otwarcia. Ma to znaczenie zwłaszcza poza sezonem letnim, gdy zmrok zapada w godzinach popołudniowych. Reklamy tego typu szybko i skutecznie przekazują najważniejsze dane – najczęściej znajduje się na nich nazwa firmy, logo i informacje dotyczące branży firmy.

Reklama bez dodatkowego oświetlenia

Reklamy niepodświetlane to np. reklamy stojące zewnętrzne, które pozbawione są dodatkowego oświetlenia. Z uwagi na spore rozmiary są one doskonale widoczne nawet z daleka. Umieszcza się je np. przy trasach szybkiego ruchu, by niepotrzebnie nie rozpraszały kierowców poruszających się po drogach w godzinach nocnych. Reklamy te są widoczne przy naturalnym świetle lub przy świetle sztucznym z oświetlenia budynków lub latarni miejskich.

Reklama zewnętrzna – rodzaje 

Najczęściej spotyka się nośniki reklamy zewnętrznej takie jak:

  • szyldy,
  • banery reklamowe, 
  • billboardy, 
  • plakaty,
  • kasetony reklamowe. 

Mimo tego, że różnią się one wykonaniem i materiałami użytymi do ich produkcji, wszystkie cechują się sporym zasięgiem i pewną wytrzymałością na działanie czynników zewnętrznych. Zapewniają dobry kontakt z odbiorcą i pomagają skutecznie wzmocnić pozytywny wizerunek marki. 

Postaw na reklamy zewnętrzne w outdoorze jako skuteczny element kampanii marketingowej. Wybierz nośniki o odpowiedniej wytrzymałości i odporności na działanie czynników zewnętrznych. Stabilne nośniki i dobrze widoczne reklamy zewnętrzne takie jak szyldy i reklamy LED zapewnią Twojej firmie doskonałą widoczność w przestrzeni publicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.