biuro rachunkowe
Finanse

Jak zaksięgować wydatki na firmową stronę internetową?

Jeżeli chcesz rozwijać swój biznes, musisz stworzyć, a także rozwinąć firmową stronę internetową. Najlepiej w takiej sytuacji powierzyć to zadanie profesjonalistom. Dzięki temu wizerunek Twojej firmy wzrośnie, a nowi potencjalni klienci dowiedzą się o jej istnieniu. Oczywiście zlecenie wykonania profesjonalnej strony internetowej Twojej firmy kosztuje. Jak zatem zaksięgować wydatki na stronę internetową? Wszystkiego, co najważniejsze dowiesz się w tym wpisie – zapraszamy do lektury!

Profesjonalna strona internetowa – czy to konieczne?

Teoretycznie nie musisz wcale zakładać strony internetowej swojej firmy. Jednak w dzisiejszych czasach biznes bez swojej własnej strony internetowej traci na wiarygodności. Z tego właśnie względu prędzej czy później większość przedsiębiorców decyduje się na ten krok. W pewnych branżach założenie strony internetowej jest wręcz konieczne.

Dlaczego założenie strony internetowej Twojego biznesu jest takie ważne? Obecnie większość osób robi firmowy research w poszukiwaniu różnych produktów lub usług właśnie w Internecie. Jeżeli Twoja firma nie istnieje w sieci, traci naprawdę wielu potencjalnych klientów! Z tych właśnie względów warto zainwestować w firmową stronę internetową i zlecić jej wykonanie specjalistom z branży IT.

Wydatki na wykonanie strony internetowej a koszty uzyskania przychodu

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 22 ust. 1 wskazuje, że kosztami uzyskania przychodów są te koszty, które spełniają następujące warunki:

  • zostały poniesione w celu uzyskania przychodu bądź zabezpieczenia lub zachowania źródła dochodu,
  • nie znajdują się w wyjątkach wymienionych w art. 23 tej samej ustawy,
  • zostały udokumentowane w prawidłowy sposób.

Ustawa zatem nie precyzuje dokładnie, które wydatki mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu, a które nie. Z drugiej strony jednak wyklucza te wydatki, które na pewno nie można rozliczyć w ten sposób. Z tego względu każdy poniesiony wydatek trzeba analizować indywidualnie i ocenić, czy spełnia on określone przepisami warunki. Aby określić to, jak zaksięgować wydatki na stronę internetową, trzeba rozważyć, czy koszty te dotyczą wyłącznie usługi informatycznej, czy również praw autorskich.

Jak zaksięgować wydatki na stronę internetową?

W tym przypadku należy rozważyć kilka opcji. Gdy przedmiotem zakupu jest  sama usługa specjalisty IT, taki wydatek można uznać za koszt uzyskania przychodu.

Na rynku funkcjonują również firmy, które oferują bardziej kompleksowe rozwiązania. Przedsiębiorca może zlecić np. utworzenie całej strony internetowej, na podstawie umowy, w ramach której zostaną na niego również przeniesione prawa autorskie. Jak wygląda rozliczenie w takim przypadku?

Tutaj należy sięgnąć do art. 22b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Fragment ten mówi o tym, że autorskie lub pokrewne prawa majątkowe, które mają przewidywany okres używania dłuższy niż jeden rok, a są wykorzystywane w związku z działalnością gospodarczą podatnika lub zostały przekazane na podstawie umowy licencyjnej, dzierżawy, umowy najmu lub innej umowy, o której mówi art. 23a pkt 1, a zwane wartościami niematerialnymi i prawnymi podlegają amortyzacji z zastrzeżeniem art. 22c. Co to właściwie oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy?

W tym przypadku koszt związany z zakupem praw autorskich do strony internetowej może stanowić koszt uzyskania przychodu tylko poprzez odpisy amortyzacyjne, jeśli wartość licencji jest powyżej 10 tys. złotych (netto w przypadku podatników VAT czynnych, brutto w przypadku podatników VAT zwolnionych).

Koszty poniesione na wykonanie firmowej strony internetowej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, jednak należy wiedzieć, jak zrobić to dobrze. Jeżeli prowadzisz biznes i potrzebujesz specjalistów, którzy zajmą się księgowością, należy postawić na sprawdzone i zaufane biuro rachunkowe. Takim miejscem jest euroPiM! Skorzystaj z rekomendowanego biura rachunkowego w Tarnowie! Profesjonaliści zadbają o Twoją księgowość, a Ty skupisz się na prowadzeniu oraz rozwoju swojego biznesu!

źródło zdjęcia: freepik.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.