Od lat obserwujemy wzrost popularności social mediów. Nie mogło to pozostać bez znaczenia dla biznesu – dziś swoje działania prowadzą tam zarówno mikro i mali przedsiębiorcy, jak i duże firmy czy międzynarodowe korporacje. Kiedy najlepiej prowadzić działania w social mediach wewnętrznie, a kiedy jest dobry moment, by powierzyć ten obowiązek agencji? Cenne wskazówki przygotowali eksperci z firmy Tears of Joy!
Prowadzenie social media – dlaczego warto?
Obecnie profile w mediach społecznościowych ma niemal każda firma. Często nawet zastępują one strony internetowe marek. W social mediach znajdziemy m.in. menu restauracji, cennik usług fryzjerskich, adres sklepu, numer telefonu do wulkanizatora czy informacje o promocjach w salonie sukien ślubnych. Jak zatem można zaobserwować, jest to doskonałe narzędzie informacyjne, sprzedażowe i komunikacyjne w każdej branży.
Potencjalni i obecni Klienci poszukują w social mediach aktualności, o które często na witrynach internetowych ciężko. To na profilach marki na Facebooku czy Instagramie można znaleźć bieżące informacje o zmianach godzin funkcjonowania, daniach dnia w restauracji czy nowościach w ofercie. Nie zapominajmy też o tym, że właśnie w socialach można budować relacje z odbiorcami – wchodzić z nimi w interakcje, pozyskiwać cenne informacje i kształtować wizerunek marki.
Kto powinien odpowiadać za social media?
Social media pozwalają markom na realizację pełnego spektrum działań marketingowych. To, jaką strategię obierze marka i jaki cel będzie chciała osiągnąć, będzie miało wpływ na to, jak będą wyglądały działania w mediach społecznościowych. Dziś na prowadzenie Social Media decydują się zarówno początkujące firmy, jak i te działające już na rynku – od małych firm lokalnych, po globalne korporacje.
Praktycznie każda platforma ma swój własny system tworzenia reklam, które możemy sprofilować pod różne cele, ale oprócz tego możliwe jest sprawne komunikowanie się z odbiorcami. To miejsce do przekazywania informacji w postaci postów czy wymieniania zdań z odbiorcami w komentarzach albo wiadomościach prywatnych.
Jak możemy zauważyć, zadań jest sporo. Nierzadko więc prowadzenie kanałów na własną rękę jest niemożliwe, z kolei zatrudnienie pracownika na etat zbyt kosztowne. Rozwiązaniem jest outsourcing zadań do agencji, na który decyduje się coraz więcej firm.
Kiedy powierzyć social media agencji?
Im większy zasięg ma marka i bardziej zaawansowane działania chce prowadzić na swoich kanałach, tym większą wiedzą musi dysponować osoba, która socjale będzie obsługiwać. Nie bez powodu więc w większych firmach zatrudniani są eksperci (a nawet całe zespoły) zajmujący się poszczególnymi platformami – np. reklama na Snapchacie będzie obsługiwana przez osobę, która zna Snapchat od podszewki, a Instagramem, Facebookiem, YouTube, Twitterem czy TikTokiem zajmą się inni specjaliści.
Agencje najczęściej oferują usługi fachowców różnych dziedzin – twórców treści, fotografów, grafików, montażystów czy stricte marketingowców, projektujących i wdrażających kampanie reklamowe. Atutem współpracy z agencją jest więc wszechstronność. Specjaliści obserwują trendy, nowe narzędzia i oczekiwania odbiorców, a później dostosowują działania w social mediach do potrzeb marki. Przekłada się to na wzrost sprzedaży i zysków, lepszą rozpoznawalność marki i kształtowanie jej wizerunku.