Kobieta przed laptopem zajmuje się swoim sklepem
Biznes

Prowadzisz własny sklep? Sprawdź o czym musisz pamiętać!

Dziś zakupy w internecie cieszą się ogromną popularnością. Jeśli jesteś jednym ze sprzedawców w sieci, powinieneś zadbać o to, by docierać do swojej grupy docelowej, ułatwić zakupy swoim klientom i odpowiednio prezentować dostępne produkty czy usługi. Oto kilka wskazówek dla właścicieli sklepów online, które wpłyną na rozwój biznesu!

5 wskazówek dla właścicieli sklepów internetowych

1.     Intuicyjna strona sprzedażowa

Tak, jak ważna jest lokalizacja sklepu stacjonarnego, tak samo istotne jest stworzenie przyjaznego klientom miejsca zakupów w sieci. Strona powinna mieć łatwą do zapamiętania nazwę, szybko się ładować, być przejrzysta. Zakupy muszą przebiegać szybko i sprawnie, a klienci bez trudu powinni znajdować wszelkie interesujące ich informacje o produktach, usługach, dostawie, zwrotach czy reklamacjach.

2.     Optymalizacja lejka sprzedażowego

Lejek sprzedażowy jest kluczowym elementem procesu marketingowego, a jego optymalizacja pozwala ustalić najprostszy przebieg ścieżki klientów w sklepie – od wejścia na stronę, po finalizację transakcji. Im więcej etapów pokona potencjalny klient w lejku, tym większe są szanse domknięcia sprzedaży.

3.     Różne opcje płatności i dostawy

Jeśli masz swój sklep internetowy, musisz zagwarantować klientom różne opcje opłacenia zamówienia. Najdogodniejszą opcją są oczywiście płatności online – np. przelewy internetowe, płatności karta, BLIK, raty online, a nawet płatności subskrypcyjne. Im więcej możliwości, tym mniejsze ryzyko porzucenia koszyka na tym etapie. Równie ważne jest zapewnienie komfortowych dla klientów opcji dostawy – np. kurierem, do Paczkomatu lub punktu odbiorów, za pobraniem.

4.     Wyczerpujące opisy, estetyczne zdjęcia

Strona internetowa powinna być przejrzysta, a produkty i usługi w sklepie odpowiednio wyeksponowane. Postaraj się o rzetelne i unikalne opisy kategorii oraz produktów, a także o estetyczne i realistyczne zdjęcia.

5.     Marketing

Reklama jest dźwignią handlu i dotyczy to tak samo biznesów stacjonarnych, jak i tych w sieci. Konkurencja w branży e-commerce jest spora, dlatego warto zadbać o budżet na marketing i wybrać odpowiednie narzędzia – np. e-mail marketing, reklamę w social mediach, pozycjonowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.