Jeśli reklamujesz swoją firmę w internecie, to z pewnością myślisz o reklamie w Google, czy szerzej o reklamach w systemie Google Ads.
W USA około 60% małych firm reklamuje się w Google. W Polsce takich badań do tej pory nie ma, ale mało która firma pomija Google Ads w swoich planach marketingowych.
Na ten system reklamowy składają się:
- reklamy w wyszukiwarce (bardzo skuteczne ze względu na kontekst, to klient sam szuka w tym momencie usług takich jak nasze);
- reklamy wideo (przede wszystkim na YouTube);
- reklamy banerowe (mimo ślepoty banerowej potrafią być skuteczne);
- reklamy produktowe dla sklepów internetowych (Google Shopping).
Specjalizacja Google Ads
Wymienione wyżej kanały, w których można emitować reklamy to tylko podstawa góry możliwości. Typy kampanii, dobór grup docelowych, stawek, harmonogram reklam… Możliwości jest multum. Z biegiem czasu zmienia się środowisko internetowe a system reklamowy Google Ads wraz z nim. Mało która firma ma wewnętrznie środki i możliwości, aby dobrze wykorzystać możliwości Google Ads. Zapada decyzja: Trzeba to zlecić!
Komu zlecić
Są 2 opcje: możesz zlecić agencji lub niezależnemu specjaliście. Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety.
Ekspert Google Ads
Współpraca z ekspertem powoduje, że wiesz dokładnie kto obsługuje Twoje kampanie, możesz sprawdzić kompetencje tej osoby. Jeśli znajdziesz doświadczoną osobę, z odpowiednimi certyfikatami, z dobrymi pomysłami na Twoje kampanie, to jest to niewątpliwa korzyść tego rozwiązania.
Zazwyczaj jest to rozwiązanie tańsze. Lub przynajmniej posiadające lepszy stosunek jakości do ceny. Ekspert Google Ads nie musi pokrywać dodatkowych kosztów prowadzenia większej firmy.
Agencja
Tutaj może dochodzić do zmian osób zarządzających Twoimi kampaniami. Za 2 miesiące to może być ktoś inny. Często już na starcie nie wiesz tak naprawdę kto zajmie się Twoją reklamą.
Kolejny omawiany punkt dotyczy kosztów. Agencja, tak jak każda firma musi z wynagrodzeń od swoich klientów pokryć takie koszty stałe jak biuro, materiały, sprzęt, wynagrodzenie osób obsługujących firmę. To może powodować, stosunek kosztu do jakości jest na niższym poziomie.
Werdykt
Jako niezależny ekspert Google Ads, sugeruję zlecenie kampanii bezpośrednio specjaliście, choć oczywiście nie jestem tutaj obiektywny. Ostatecznie, po wyborze wykonawcy, warto po 2-3 miesiącach odpowiedzieć sobie na pytanie – jakie efekty przyniosła reklama. Jeśli efekty widać i są przynajmniej na akceptowalnym poziomie – zostańmy przy wybranej opcji, dajmy więcej czasu na pracę, w przeciągu kolejnych miesięcy kampanie powinny osiągnąć optimum swoich możliwości. A jeśli po 2-3 miesiącach nie widać żadnych efektów – spróbujmy innej opcji.
Maciej Ilczyszyn
ekspert Google Ads
ilczyszyn.com