Mężczyzna zajmuje się pozycjonowaniem lokalnym
Marketing

Na czym polega pozycjonowanie lokalne i czy warto podejmować się go samodzielnie?

Decydując się na to, by pozycjonować swoją stronę internetową, masz aktualnie dwie podstawowe ścieżki. Możesz celować w pozycjonowanie ogólne (globalne / ogólnopolskie), starając się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jesteś też wybrać pozycjonowanie lokalne, targetując w osoby ze znacznie węższego obszaru (na przykład konkretnego miasta czy województwa). Ta ostatnia droga jest szczególnie popularna ostatnio, kiedy to konkurencja w obrębie fraz o charakterze globalnym jest bardzo duża – a zwłaszcza w branżach, w których działalność prowadzi się na ściśle określonym terenie. Na czym jednak polega takie pozycjonowanie lokalne? Czy możesz się zająć nim sam? Czytaj dalej, a postaramy się wyjaśnić Ci podstawowe kwestie z nim związane.

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie lokalne?

Mianem pozycjonowania lokalnego określa się działania mające na celu poprawić pozycję konkretnej strony internetowej pod frazami związanymi z konkretnym miejscem – zwykle miastem lub województwem. Jest to pozycjonowanie bardzo chętnie wykorzystywane przez firmy posiadające swoje siedziby w konkretnych regionach lub gotowe do współpracy z osobami i przedsiębiorstwami z ich obrębu. Pozycjonowanie lokalne nie musi być jednak jedynym, na które się zdecydujesz. Doskonale sprawdza się bowiem w roli dopełnienia pozycjonowania standardowego i ogólnego. Jego zdecydowanym plusem jest węższy target oraz mniejsza konkurencja (z uwagi na konieczność zastosowania fraz z nazwą miejscowości lub województwa). Pozycjonowanie tego typu potrafi też przynosić świetne konwersje. Zwłaszcza patrząc na to, że fraz lokalnych szukają zwykle ludzie bardziej zdecydowani na konkretne produkty lub usługi.

Pozycjonowanie lokalne – samodzielnie czy nie?

Podobnie, jak w przypadku „standardowego” pozycjonowania, tego lokalnego również jesteś w stanie podjąć się sam. W wielu kwestiach zresztą oba te rodzaje pozycjonowania są do siebie podobne. Z tym jednak, że samodzielne pozycjonowanie prawie nigdy nie jest opłacalne. Wynika to przede wszystkim z faktu, że trzeba mu poświęcić mnóstwo czasu – a ten równie dobrze można byłoby wykorzystać do rozwoju firmy. Dobra agencja SEM zagwarantuje Ci:

  • znacznie szybsze i trwalsze efekty,
  • działania oparte na doświadczeniu, a nie na intuicji,
  • oszczędność czasu, który będziesz mógł poświęcić na rozwój firmy (a przez to i oszczędność pieniędzy).

Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne nie bez powodu cieszy się obecnie tak dużym zainteresowaniem – tak wśród małych, jak i większych firm. Wynika ono ze znacznie szybszych efektów, jakie można osiągnąć za jego pośrednictwem, niższych kosztów, ale też po prostu konwersji, do powstania których jest ono w stanie się przyczynić. Jest ono czymś, czym zdecydowanie powinieneś się zainteresować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.