Biznes

Jak zwiększyć szansę na sukces sieci franczyzowej?

Na działalność w formie franczyzy decyduje się coraz więcej firm w naszym kraju. Według najnowszych badań jest ich już ok. 700. Nie da się nie zauważyć tego, że wielu przedsiębiorców widzi w tej formie działalności okazję do odnalezienia swojej niszy na rynku i osiągnięcia sukcesu, o czym świadczą oferty franczyz nawet z niezbyt popularnych branż. Przyjrzyjmy się temu, w jaki sposób można zwiększyć szansę na sukces nowo otwieranej sieci franczyzowej.

Wykorzystaj dobre warunki rynkowe

Ostatnie kilka lat to po prostu korzystny czas dla franczyzy pod względem warunków rynkowych. Wpłynęło na to wiele czynników, w tym te, które na jakiś czas przyniosły ogólny kryzys w gospodarce, a więc pandemia oraz inflacja. Z powodu zwolnień oraz cięć budżetowych w wielu firmach na rynku pracy znalazło się wielu specjalistów i osób z predyspozycjami do zarządzania i prowadzenia własnych biznesów. Część z nich nie wróciła już do pracy na etacie, lecz zdecydowała się na własną działalność. Ta z kolei w wielu branżach była utrudniona z powodu lockdownów, a potem rosnących czynszów najmu i bieżących kosztów. Franczyza stała się więc naturalnym sposobem na oszczędność i przynajmniej częściowe zminimalizowanie ryzyka przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej. Choć sytuacja na rynku obecnie jest już spokojniejsza, to wymienione plusy wciąż są aktualne i przyciągają kolejnych chętnych zarówno po stronie franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy.

Skorzystaj z profesjonalnej pomocy

Mimo korzystnego środowiska rynkowego, podczas otwierania własnej sieci należy zachować zdrowy rozsądek i odpowiednio się do tego przygotować. Warto w związku z tym skorzystać np. z usług doradcy franczyzowego, który zadba o strategię biznesową, a także wszelkie aspekty prawne oraz praktyczne związane z działalnością.

Na franczyzodawców czeka potencjalnie wiele zagrożeń, którym łatwo poddać się, kierując się nadmiernym entuzjazmem lub nie poświęcając odpowiedniej ilości czasu na przygotowanie strategii biznesowej. Często powtarzającymi się błędami wśród początkujących franczyzodawców jest np. pominięcie uruchomienia placówki testowej, czy rozpoczynanie współpracy z każdym, kto tylko zdecyduje się zostać kandydatem na franczyzobiorcę. Dużej uwagi wymaga również przygotowanie dokumentacji franczyzowej – umowy, a także podręcznika operacyjnego. Potencjalne braki w niej mogą być przyczyną nieporozumień i powstawania konfliktów pomiędzy obydwiema stronami współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.